suve

SVKrezgi: Opis

SVKrezgi jest to prosta gra napisana w języku programowania Pascal, skompilowaną za pomocą Borland Turbo Pascal 7.0. Gra oparta została o dołączone do kompilatora moduły: graph (graficzny) i crt (umożliwiający rozbudowane korzystanie z klawiatury, wykorzystanie PC speakera oraz zarządzanie czasem). Czas tworzenia pierwszej wersji wyniósł około dwadzieścia trzy godziny, z czego na samo tworzenie kodu zeszło maksimum dwanaście. Obecna wersja liczy sobie 1491 linie kodu.

SVKrezgi są grą typu hotseat (kilku graczy przy jednym komputerze) dla maksymalnie czterech osób. Po ustawieniu parametrów rozgrywki gracze startują z danych im punktów (każdy położony 20px od środka ekranu; gra działa w rozdzielczości 640x480) i rysują linie. Gracz może złamać swoją linię w dowolnym momencie pod kątem 90 stopni w lewo lub w prawo. Celem rozgrywki jest takie manewrowanie kierunkiem rysowania linii, aby doprowadzić do kolizji innych graczy z jakimkolwiek obiektem - granicą obszaru rozgrywki, linią któregokolwiek gracza czy - jeśli zostały one włączone w opcjach rozgrywki - umieszczanymi losowo na obszarze gry przeszkadzajkami (obstacles). Gra kończy się, gdy ostanie się zwycięzca bądź ogłoszony zostanie remis (ostatni gracze wyeliminują się nawzajem). Po zakończonej rundce można rozpocząć grę jeszcze raz bądź zakończyć działanie programu.

Nazwa SVKrezeg jest hołdem dla gry "Krezgi", której autora niestety nie pamiętam, a w którą to giercę dane mi było pykać z kuzynem za wesołych czasów podstawówki. Gra owa w swej idei była bardzo podobną była do mego remake'u. Kilka lat po ostatniej rozgrywce, przeglądając strony abandonware, nagle przypomniało mnie się o owej giercy - nie mogąc zaś nigdzie jej znaleźć, a dysponując wystarczającą wiedzą, w myśl starego hasła "Jeśli nie możesz czegoś kupić - zrób to sam" postanowiłem przywrócić starą legendę do świata żywych. Efekt każdy może zobaczyć...