Alexland: Opis
Alexland jest dwuwymiarową strzelanką napisaną w języku programowania Pascal, skompilowaną za pomocą Free Pascal Compiler v.2.1.4. Gra używa bibliotek JEDI-SDL - pascalowych tłumaczeń bibliotek SDL: SDL, SDL_ttf, SDL_image, SDL_gfx, SDL_net; oraz biblioteki dźwiękowej BASS. Na obecną chwilę gra liczy 2525 linii, co odpowiada ponad 212KiB kodu. Do czasu awful, był to mój największy projekt.Gracz wciela się w postać znanego i lubianego Alexa z krainy RTP (stąd też i nazwa gry). Zadaniem grającego jest, za pomocą swego wiernego pistoletu - oraz przedmiotów wypadających z pokonanych wrogów - jak najdłużej powstrzymywać nadciągające ze wszystkich stron hordy potworów przed dobraniem się do swego tyłka. Gra nie posiada żadnej fabuły - jedynym jej celem jest dobra zabawa, zdobywanie osiągnięć oraz uzyskiwanie jak najlepszych wyników.
Alexland, podobnie jak Puzelki, posiada wbudowany system obsługi różnych wersji językowych. Jeżeli ktoś ma ochotę przetłumaczyć grę na inny język - niechaj śmiało podsyła mi efekty swej pracy, z chęcią dołączę je do standardowych zasobów programu.