suve

Alexland: Wrogowie

"Poznać swego wroga to połowa sukcesu" - powiedział mój kumpel, gdy nie chciałem spotkać się z przyszłą teściową.
 
x Troll
Leniwe stworzenia spotykane na całym globie. Celem ich istnienia jest denerwowanie innych żyjących istot - swoją głupotą oraz faktem, że o ile pochłaniają żywność w ekspresowym tempie, ich mięso nie przejdzie przez gardło nawet wygłodniałej hienie.
x Pleśniak
Dziwne stworzenia zamieszkujące obszary bagienne. Choć ich wygląd sugeruje roślinożerność, są to - wbrew pozorom - bardzo niebezpieczne drapieżniki. Niezliczona ilość młodych, zbyt pewnych siebie adeptów sztuki wojennej boleśnie doświadczyła siły, z jaką te stworzenia rzucają się na swą ofiarę. Podczas walki z większymi grupami pleśniaków należy zachować szczególną ostrożność, gdyż stworzenia te nie atakują frontalnie, a starają się zajść ofiarę od boku i zaatakować z zaskoczenia.
x Ork
Brutalni mieszkańcy gór. Zazwyczaj żyją w grupach liczących od kilku do około dwudziestu osobników, trudniąc się rozbojem oraz zarzynaniem dziczyzny. Zazwyczaj ich inteligencja plasuje się na poziomie ledwo pozwalającym skojarzyć topór jako przedmiot niejadalny, historia pamięta jednak przypadki Orczych Wodzów, zdolnych zgromadzić pod sobą setki osobników i toczyć regularne wojny z państwami inteligentnych ras.
x Szkielet
Twórcy golemów od zawsze borykali się z problemem kosztów oraz czasochłonnością procesu budowy golema - jak gdyby samo nadanie świadomości nieżywej kukle nie było wystarczającym kłopotem. Pewnego dnia jeden z nich postanowił rozejrzeć się za łatwiej dostępnym materiałem na sługę; leżące w lochach kości wydały mu wręcz idealne. Choć szlachcic, któremu służył, nie okazał się zachwycony perspektywą murszejących kości pełniących rolę kamerdynera, pomysł magika szybko rozszedł się po świecie. Ale to już inna historia.
x Zombie
Wraz z popularyzacją wspomianego pomysłu ożywiania kości, pojawili się też osobnicy próbujący przełożyć tę sztukę na inne rzeczy niegdyś żywe - zwłaszcza ludzie zwłoki w nieco wcześniejszych stadiach rozkładu. Pomysł odniósł połowiczny sukces - o ile ożywienie ciała wymagało użycia mniej mocy, niż animacja szkieletu, a stosunkowo świeży umarlak mógł nawet mówić, o tyle "cieliści" śmierdzieli okrutnie oraz mieli tendencję do tracenia kończyn wraz z postępem rozkładu.
x Skalniak
Rzadko spotykane stworzenie, występujące głównie w lasach. Skalniaki są z natury łagodne i opiekują się mniejszymi istotami, jednak postawione w sytuacji zagrożenia stają się wymagającym przeciwnikiem. Potrafią zwinąć się w kulkę i z ogromną przedkością potoczyć się przed siebie, taranując wszystko, co żyje i jest wystarczająco głupie, by je zaatakować. Toczenie się jest także sposobem na ochronę oczodołu - jedynego wrażliwego punktu skalniaka; podczas toczenia stworzenie to jest o wiele trudniejsze do powalenia.
x Minotaur
Kolejny relikt pradawnych czasów, minotaury są koczowniczymi stworzeniami, najczęściej spotykanymi na terenach sawanny. Choć dosyć spokojni, bykoludzie nie są aż tak pokojolubni, jak skalniaki - jakakolwiek próba podejścia do nich skończy się efektowną szarżą na potencjalnego agresora, z dużym prawdopodobieństwem zakończenia się spotkaniem twarzy intruza z pokaźnymi rogami minotaura. Bykoludzi łatwo zirytować, a wtedy mogą zaatakować z większej odległości, niż zwykle.
x Stalowy golem
Magicznie utworzona świadomość przykuta do potężnej zbroi. Nie należy spodziewać się po nich zbyt wiele inteligencji, jednak ich szybkość oraz wytrzymałość doprowadziła do zguby niejednego intruza - były często wykorzystywane przez bogatych paniczów do ochrony swych majątków. Oraz, oczywiście, przez tworców golemów, jako ochrona osobista.
x Duch
Geneza tych stworzeń nie jest do końca znana - najbardziej popularna teoria głosi, iż są to magicznie uwięzione dusze. Magiczne pochodzenie jest całkiem prawdopodobne, jeśli weźmie się pod uwagę ich zdolność do całkowitego rozproszenia się w powietrzu, by za chwilę pojawić się w innym miejscu. Duchy będą błąkać się w poszukiwaniu żywych istot, próbując wyssać z nich siły witalne; należy zachować szczególną ostrożność - duch będzie poruszał się tym szybciej, im bliżej będzie swej ofiary.
x Demon
Stworzenie przybyłe z innego wymiaru. Silne i wytrzymałe, posługuje się potężną czarną magią. W wypadku zranienia będzie ratować się ucieczką z powrotem do swego świata. Pojawia się niezmiernie rzadko - stąd też śmiesznie mała ilość dostępnych informacji.